Spre rușinea mea nu am cumpărat niciodată fasole lungă (long beans) să o gătesc acasă. Nu știu exact de ce nu m-a interesat acest ingredient atât de prezent pe tarabele din Thailanda. La restaurant o mănînc întotdeauna crudă (se servește alături de varză crudă și castraveți drept garnitură la diverse alte mîncăruri printre care și salata de papaya sau Laap Muu). Săptămîna trecută am văzut la Mazilique o postare în care povestea că a primit și gătit long beans și mi-am zis că trebuie să încerc și eu măcar odată să văd ce-i de capul ei gătită.

fasole-lunga-si-ciuperci-sos-sriracha-1200(2)

Așa am ajuns la o rețetă potrivită pentru Vegan Monday – numai 8 ingrediente necesare și maxim 30 de minute pentru gătit. Am combinat fasole lungă cu ciuperci și le-am dat doar un picuț de Thainess (adică gust de Thailanda) cu ajutorul sosrului Sriracha. Ce a ieșit poate fi un fel de mîncare de sine stătător pentru vegetarieni și vegani sau garnitură pentru cine preferă ca o bucată de carne să-i fie principala sursă de hrană. Sper, totuși, să încerci măcar o zi pe săptămînă să lași deoparte proteina animală și să vezi ce se întîmplă dacă mănînci numai legume și fructe.

Long beans & ciuperci în sos de oțet și sriracha
Author: 
Recipe type: Main
Prep time: 
Cook time: 
Total time: 
 
Ingredients
  • 10 fire de fasole lungă
  • 2 mîini de ciuperci (pleurotus am folosit eu, poți înlocui cu champignon)
  • 3 linguri ulei de măsline extra virgin
  • 2 linguri de oțet de mere
  • 1 linguriță sos sriracha (dacă nu vrei să fie iuți, nu pune acest sos)
  • 2 lingurițe susan alb
  • sare și piper după gust
Instructions
  1. Pune o oală cu apă la fiert. Cînd dă în clocot aruncă în ea fasolea spălată în prealabil și tăiată la dimensiunea unui deget. Lasă să bolborosească acolo 2 minute, după care scoate-o într-o sită și pune-o sub jet de apă rece pînă se răcorește complet. Las-o să se scurgă de apă 2 minute, apoi pune-o pe un prosop de hîrtie să se zvînte.
  2. Dă drumul la cuptor la 180 grade.
  3. Curăță ciupercile. Dacă folosești champignon taie-le pe jumătate.
  4. Într-un bol larg combină uleiul cu oțetul și sosul sriracha. Răstoarnă legumele în bol și amestecă pînă se mâzgălesc bine de sos.
  5. Transferă legumele într-o tavă, presară sare, piper și semințe de susan și bagă-le la cuptor vreme de 15-20 de minute.
  6. Cît sunt legumele la cuptor, poți pregăti couscous sau quinoa cu care să mănînci fasolea și ciupercile. Eu am ales couscous în care am combinat și cîteva stafide.

Eu am luat întîmplarea aceasta ca pe un reminder să mă uit mai des în jurul meu și să profit de legumele de pe tarabe în loc să mă plîng că nu am ingrediente pentru a găti ca în România.

Sper să îți placă și să îți fie de bine!