Probabil că dacă mă citești de ceva vreme știi că nu sunt mare fană a trendurilor legate de mîncare, gătit. Niciun ingredient, indiferent cît de plin de nutrienți, vitamine, minerale, oligoelemente, nu poate să îți dea vreun boost de energie, să îți salveze viața sau să îți schimbe starea de bine sau rău peste noapte. Totul este despre echilibru în viață și farfuria din care ne hrănim trebuie să aibă pe ea ingrediente cît mai diverse din care să ne luăm tot ceea ce ne cere corpul pentru a funcționa în condiții optime.

Astfel că nu sunt impresioantă cînd toată mass-media și vedetele de pretutindeni ridică în slăvi rînd pe rînd diverse minuni ale naturii pe care oamenii locului din care vin le consumă cu mare succes de mii de ani de zile. A fost un an în care toată lumea ronțăia goji. Apoi ne-am sufocat în broccoli. Mierea manuka a avut și ea perioada ei de glorie. Uleiul de pește, cine își mai aduce aminte de uleiul de pește? Quinoa. Laptele de migdale. Uleiul de cocos. Somonul. Semințele de cînepă. Semințele de chia. Maca – ultima modă, o văd peste tot!

The SUPERFOODS despre care trebuie să știi și pe care e musai să le consumi dacă vrei să fii ferit de boli, să trăiești o mie de ani și să faci sex aprig pînă la 99. Serios, cît o să mai credem astfel de prostii? Toate sunt bune, da. Fiecare are anumiți nutrienți pe care ar fi bine să-i asimilăm. Dar de aici pînă la obsesii culinare e cale lungă. Eat food. Not too much. Mostly plants. Michael Pollan a zis-o bine și nu am niciun motiv să-l contrazic.

budinca-chia-fructe-de-padure-1000(1)

Și acum că m-am răcorit pe subiect, să fac o precizare – nu am nimic împotriva niciunuia dintre ingredientele menționate mai sus, sunt minunate și le folosesc cînd am ocazia. Dovadă rețeta de astăzi – o budincă cu semințe de chia, mentă și fructe de pădure. Minunată ca desert și chiar ca mic dejun. Dar nu obligatoriu de mîncat în fiecare zi în speranța că se vor topi kilogramele, vor dispărea afecțiunile și viața va fi roz. E de făcut din curiozitate. De testat – semințele de chia sunt dubioase, știu mulți oameni care nu le suportă textura ușor gelatinoasă. Dacă îți place, fă-o cît de des ți-e poftă. Dacă nu e de tine, uit-o, sigur vei găsi alt desert la fel de bun și de sănătos pe care să-l încerci și să-l iubești.

Budincă de chia cu lapte, mentă și fructe de pădure
Author: 
Recipe type: Dessert
Prep time: 
Cook time: 
Total time: 
 
Ingredients
  • 2 cești de lapte (alternativ poți folosi lapte vegetal)
  • ½ ceașcă semințe de chia
  • 3 linguri de miere
  • seama de la jumătate de lămîie
  • mentă proaspătă
  • fructe de pădure (amestecate sau de un singur fel, cum preferi și ai la îndemînă)
Instructions
  1. Amestecă într-un castron semințele de chia cu laptele, mierea ți zeama de lămîie. Acoperă cu folie și lasă deoparte 1 oră pînă cînd chia se umfă bine.
  2. Mută budinca în pahare mici sau cupe de înghețată. Ornează cu fructe de pădure.
  3. Toacă menta și presară peste budincă.

Cu drag de hrană și de viață,