A venit toamna chiar și la ăi de locuiesc în țări mai aproape de tropice. Mă crezi sau nu, să știi că și la Chiang Mai există iarnă în noiembrie-decembrie-ianuarie și temperaturile, cel puțin peste noapte, scad dramatic (9 grade!). Deci sunt și eu alături de toți bloggerii de food români care iau seama la trecerea anotimpurilor și la nevoia de mîncare mai caldă sau mai consistentă.

Supa de față este super achiziție la categoria Vegan Monday, rubrica unde îți prezint rețete 100% vegane pe care le poți face în maxim jumătate de oră și pentru care nu ai nevoie de mai mult de 10 ingrediente. Este atît de simplă că poți pune copilul să o facă (glumesc, nu lăsa copiii să se joace cu focul!) și poate fi gata în 20 de minute. Ingedientele sunt la îndemînă oricui, se găsesc cu ușurință în piețele sau supermarketurile din România.

Ideal ar fi să ai un blender de mare putere, așa cum e preferabil pentru orice situație supă-cremă-smoothie etc. Dar nu e un capăt de lume dacă tot ce deții este un blender vertical de 700W, legumele pentru supă se fierb înainte și sunt foarte moi și ușor de amestecat. Blenderul de mare putere, zice-se, ar face totul mult mult mai cremos. Discutabil și nu extrem de important în momentul de față.

Pentru supa asta foarte rapidă și gustoasă ai nevoie de:

  • 1/2 căpățînă de broccoli spălată și tăiată în bucăți mici
  • 2 zucchini mititei tăiați cam la aceeași dimensiune cu floretele de broccoli
  • 1 avocado
  • 3 căței de usturoi
  • 1 ceapă mică
  • sare și piper
  • ulei de măsline
  • zeamă de lămîie (opțional)

Ce trebuie să faci cu ele:

  1. Să pui broccoli și zucchini la fiert – 10 minute maim din momentul în care apa dă în clocot.
  2. Să tai ceapa și să zdrobești usturoiul și apoi să le călești pe ambele în puțin ulei de măsline.
  3. Să combini legumele fierte cu cele călite și cu avocado în blender, să amesteci pînă obții o consistență cremoasă.
  4. Să sărezi, piperezi după propriul gust
  5. Să adaugi un pic de zeamă de lămîie dacă așa ai poftă.

Asta este tot – 8 ingrediente, cel mult 20 de minute și ai gata o supă vegană super super bună. Dacă nu ai chef de veganisme, deși eu te sfătuiesc să încerci din cînd în cînd, măcar o masă pe săptămînă, poți să adaugi smîntînă sau parmezan ras.

Să îți fie de bine!